Vanliga frågor
1. Min beställning
Vi har tyvärr ingen fysisk butik eller showroom, men vi skickar lagervaror från dag till dag och erbjuder gratis retur.
Vid beställningar över 499 SEKK får du fri frakt till Bring paketombud.
Det kan ta upp till 10 minuter innan du får en orderbekräftelse från oss. Om du inte har mottagit någon bekräftelse kan den ha hamnat i skräpposten. Kontakta oss gärna via telefon eller e-post, så kan vi enkelt kontrollera om din beställning har gått igenom.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post: kontakt@finicc.se
Din beställning skickas inom några dagar, förutsatt att alla varor finns i lager. En del av våra produkter skickas från fjärrlager, vilket innebär att leveranstiden kan bli några dagar längre. Du kan se information om förväntad leveranstid på produktsidan innan varan läggs i varukorgen samt i din orderbekräftelse.
Som standard skickas din beställning samlat. Om din order innehåller varor med olika leveranstider, skickas beställningen först när alla varor finns i lager. Kontakta oss om du önskar få delar av din beställning levererad omgående.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post: kontakt@finicc.se
Telefon, hverdage 9-15.30: +45 39 39 33 30
Mail: kundeservice@finicc.com
Om vi ännu inte har skickat din beställning, kan du avboka den. Kontakta oss så snart som möjligt via telefon eller e-post om du behöver avboka din order.
Om vi redan har hunnit skicka din beställning, är det tyvärr inte längre möjligt att avboka den – men du är naturligtvis varmt välkommen att returnera den istället. Vi erbjuder obegränsad och kostnadsfri returrätt.
Telefon, hverdage 9-15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
Mail: kontakt@finicc.se
2. Leverans
Paket förväntas anlända med Bring inom 1–2 dagar. Om du har valt leverans till en privatadress och inte är hemma vid leveranstillfället, kommer paketet att levereras till närmaste Bring ombud.
Under hektiska perioder kan extra leveranstid förekomma.
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 499 SEK till Bring paketombud.
49 kr. för leverans till GLS paketombud (gratis vid köp över 399 kr)
79 kr. för leverans till företagsadress
79 kr. för leverans till privatadress
Det är tyvärr inte möjligt att hämta beställningar hos oss, men vi skickar lagervaror från dag till dag.
Vi erbjuder leverans till både Bring paketombud, företagsadresser och privatadresser.
Vid beställningar över 499 SEK får du fri frakt till Bring paketombud.
3. Byte
Hos oss får du alltid gratis retur utan tidsgräns. Du kan ladda ner din returetikett i vår returportal.
➥ Du hittar vår returportal här.
Obs. Av tekniska skäl har vi endast möjlighet att återbetala beställningar kontant upp till 180 dagar efter köpet. Efter 180 dagar kommer istället ett tillgodokvitto att utfärdas, som kan användas vid ett nytt köp hos oss.
4. Retur
Hos oss får du alltid gratis retur utan tidsgräns. Du kan ladda ner din returetikett i vår returportal.
➥ Du hittar vår returportal här.
Obs. Av tekniska skäl har vi endast möjlighet att återbetala beställningar kontant upp till 180 dagar efter köpet. Efter 180 dagar kommer istället ett tillgodokvitto att utfärdas, som kan användas vid ett nytt köp hos oss.
Ja, du kan returnera flera beställningar tillsammans. Kom ihåg att bifoga ordernumren för de beställningar din retur gäller, och packa varorna så att det tydligt framgår vilka varor som hör till vilken beställning.
Om du hämtar en returetikett via vår returportal får du automatiskt ett kvitto från Bring – med det kan du spåra din returförsändelse.
När vårt lager tar emot din retur kommer de att börja behandla den. Behandlingstiden är cirka 48 timmar, men under hektiska perioder kan det ta upp till 5 arbetsdagar. Du får en bekräftelse via e-post när returen är behandlad.
Återbetalningen kommer att finnas på ditt konto inom 2–5 bankdagar. Beloppet återbetalas med samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
5. Reklamation och fel
Om du har upptäckt ett fel på din vara som inte orsakats av felaktig användning eller montering, kontakta oss så snart som möjligt.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post: kontakt@finicc.se
Kontakta oss så snart som möjligt. Kom ihåg att ha ditt ordernummer till hands.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post:kontakt@finicc.se
6. Presentkort
Du anger presentkortsnumret när du går till kassan. Under din varuöversikt hittar du ett fält där du kan skriva in presentkortsnumret.
Ditt presentkort är giltigt i 2 år från utfärdandedatumet.
7. Rabattkod
Har du en rabattkod ska du ange den när du går till kassan. Under din varuöversikt hittar du ett fält där du kan skriva in rabattkoden.
Om du har problem med din rabattkod, skicka gärna ett mejl till oss.
Observera att vissa rabattkoder inte gäller på redan nedsatta varor eller vissa utvalda produkter.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post: kontakt@finicc.se
Du kan anmäla dig till vårt nyhetsbrev.
8. Annat
Vår fantastiska kundservice finns här för att besvara alla dina övriga frågor.
Telefon, vardagar 9.00–15.30: +45 39 39 33 30 (vi pratar danska och engelska)
E-post:kontakt@finicc.se